#dreamer #music #food #nature #travel #photography #libra

Tuesday, August 13, 2013

#nowlistening - Mosh Awaydak by Mayada Elhennawi

Mayada Elhennawi
Selain Ashwak.. lagu ni pun aku dok ulang-ulang dengar sekarang ni. Dalam album yang sama. Ciptaan ex-husband Warda, Baligh Hamdy. Menurut Warda, lagu ni antara punca dia bercerai dengan suaminya sebab Baligh insisted nak bagi lagu ni pada Mayada. Gile tak? Tapi no wonder la Warda beriya nak lagu ni. Memang sedap ya melodinya. Baligh Hamdy memang genius dan di antara composer Arab terhebat di zamannya dan sehingga sekarang. Kombinasi yang perfect di antara irama classic dan moden.


Ini adalah liriknya. Layannn lagi!!!! :P

Mosh Awaydak
Mayada elHennawi
Composer : Baligh Hamdy
Lyricist : Ahmad Hilmi


مش عوايدك قل لي مين غير عوايدك قل لي مين
مين ....مين ....مين
مش انت ايوه مش انت ومش ممكن تكون انت
مش عوايدك قل لي مين غير عوايدك
قل لي مين قساك وهون حبي عندك
قل لي مين مين قساك مين
ولا مين مين خلاك تنسي عهدي معاك مين
قل لي مين

كنا نتقابل وشوق العمر في عيونك يبان
كنت تتكلم وصوتك همسته رقه وحنان
همسته رقه وحنان
كنت اغلي من حياتك واليمين الغالي عندك كان حياتي
سيرتي كانت في حكاياتك اسمي غنوة كنت بتقولها يوماتي

كل ده ما فضلش منه غير شوية ذكريات
والنهارده بنحكي عنه كانه قصة حب فات
مش انت ايوه مش انت

كنا بندوب م البعاد لو طال يومين
كان ياخدنا الشوق ونفضل سهرانين
وان خاصمتك كنت ما بتقدرش تصبر
وانت علي نار البعاد ابدا ما تقدر
كنت بتقرب لي اكتر والحنين يكبر ويكبر

كل ده ما فضلش
مش انت ايوه مش انت

ياه ع اللي كان بينك وبيني والزمان خاني ورماه
ياه ع اللي ضاع منا يا عيني ونسناه
في درب الحياه
كنت عارفة كل حاجة شاغلة بالك كل كلمة كل فكرة في خيالك
واما فاض بي م اللي قاسيته في هواك
عشت ويا الصبر اشكي من هواك
والعذاب خلاني اتالم لوحدي
عشت وياه كل ايامي في بعدي

كل ده ما فضلش
مش انت ايوه مش انت

0 Comments: