#dreamer #music #food #nature #travel #photography #libra

Thursday, July 5, 2012

I Tak Makan Buah Lembik!

Apples berposing dalam mangkuk dari London small town called Tetbury katanya, pemberian Cik Scabbers.
Pergi ke office Cik Scabbers harini atas tujuan meeting dengan colleaguenya. Tapi tak sampai 20 minit dah settle. So lepas lunch ngan dia tadi, kebetulan plak kat area situ ada flea market. Meriah sungguh!!! Aku semestinya memang pantang nampak orang jual buah-buahan especially buah apple tu yang merah menyala, nampak masak ranum. So beli RM10.00 (dapat 10 biji). Balik rumah, basuh bersih-bersih terus ngap!!!! Ya Allah... nikmatnya... Manis, rangup dan wangi!!! Skali ngadap 3 biji terus.. Memang pelahap betul kan? Dah sedap saper tak suke.. Lain la kalau apple tu lembik, soggy atau basau (istilah family aku yang merujuk kepada kondisi apple yang selayaknya diberikan kepada babun di dalam zoo), memang tak lalu la nak makan. Pasar malam kat area rumah aku ni pun kalau aku pergi semata-mata nak cari buah-buahan dan tongkeng ayam madu! So Pizli, bukan ko sorang saje yang suka tongkeng okaaayyyyyy.. :P

6 Comments:

scabbers said...

3 bijik? Biar betul? Kire nak "membersihkan" balik nasi lemak & ayam goreng tadi la ekk.. heheh..

Terharu saye. Awak pakai mangkuk itu! Ekeke :D

p/s: mangkuk tu bukan dari London sebenornye. dari a small town called Tetbury jek... *malu*

Omar Al-Attas said...

Ha la.. 3 bijik! tu la pasal rasa bersalah makan nasi lemak.. hahaha

Tak kesah la mana2 pun.. obesi gak tu.. :P

pizli.mw said...

Tongkeng ayam ayamas biasa2 je lah pada aku. Sedap lagi aku beli dan goreng sendiri.

pizli.mw said...

By the way malam ni aku nak pergi Sate Willy tu nak check out. Dengar cerita burger bakar pun ada so nak try semua sekali.

Omar Al-Attas said...

yang mentah tak bertepung tu aku rasa ada jual gak kan? marinate sendiri lagi best kot. Ada gak burger bakar eh? Aku tak perasan. Tapi mee udang portweld ada.. tapi ga sedap! Boleh dilupakan.. :D

scabbers said...

Serious ko nak pegi ke Pizli? Nak ikooottt!! Nak berbuka puasa :D